Evaluarea programului “Grădiniţa cu zâmbete”

În cadrul proiectul Victoria se educă  s-a realizat în perioada februarie – iunie 2020 evaluarea programului „Grădiniţa cu zâmbete” după primul an de implementare.

Programul „Grădiniţa cu zâmbete” este una dintre activităţile proiectului şi presupune realizarea de servicii integrate și centrate pe nevoile educaționale ale copiilor preșcolari și antepreșcolari care sunt înscrişi sau urmează a fi înscrişi la unitatea de învăţământ „Şcoala Profesională Ionel Teodoreanu Victoria”.

În cadrul cercetării au fost aplicate chestionare părinţii preşcolarilor care merg la cele 3 grădiniţe din comuna Victoria şi cadrelor didactice care desfăşoară activităţi iar preşcolarii au fost observaţi în mod direct.

Educaţia este foarte importantă

Aceasta este părerea a peste 95% dintre părinţii care au răspuns chestionarului aplicat în vederea evaluării programului Grădiniţa cu zâmbete. Tocmai de aceea ei consideră că legătura cu educatorul este foarte importantă. Totuşi, în acelaşi timp, s-a observat că nu cunosc informații importante dar nici nu şi-au arătat disponibilitatea de a se implica în proiecte comune şcoală – familie.

Faptul că părinţii afirmă că educaţia copilului este cea mai importantă este un mare progres având în vedere că situaţia familială a copiilor din comuna Victoria nu este cea mai favorabilă – doar 10% dintre părinţi sunt angajaţi iar ca nivel al educaţiei majoritatea părinţilor au terminat doar o şcoală profesională (70-85%)

Schimbări în grădiniţă

80% dintre cadrele didactice consideră că au avut loc schimbări în grădiniţa în care predau. Aproximativ 80%, consideră că, în anul școlar 2018-2019 au avut acces la mai multe materiale consumabile decât în anii anteriori, atât în ceea ce privește hartia, cat și în ceea ce privește și alte materiale educaționale.

Pentru rezultatele cercetării accesați documentul “Prezentare raport de evaluare grădiniţă”