5 greşeli de evitat când faci networking şi 5 greşeli legate de Business Networking

Stim cu totii cat de importanta este fraza „Ştiţi pe cineva care…” atunci când ai nevoie de cineva de incredere. 

Networking-ul te poate ajuta foarte mult in cresterea business-ului tau. Daca nu functioneaza destul de bine in cazul tau, insemna ca probabil faci una dintre aceste cinci greseli de networking enumerate mai jos. 

Faci networking pentru a-ti dezvolta afacerea? Cauti in mod constant noi clienti?

Cat de multe dintre aceste cinci greseli faci in cautarea de noi clienti si contracte?

  • Participi la evenimente de networking pentru a gasi clienti
  • Incerci sa schimbi cat mai multe carti de vizita cu fiecare ocazie
  • Nu-ti place sa pierzi timpul stand la discutii cu ceilalti si te grabesti sa vorbesti despre ce ai tu de oferit
  • Incerci sa inchei vanzarea chiar la eveniment
  • Faci follow up cu toata lumea, inaintand oferte ispititoare insa riscand foarte mult sa fii refuzat.

Cum ar trebui sa procedezi ?

  • Incearca sa-i cunosti pe ceilalti, sa-i asculti, sa afli cat mai multe despre ei si afacerile lor
  • Descopera cum poti sa-i ajuti
  • Cand ai o intalnire de follow up nu te grabi sa iti vinzi serviciile
  • Dezvolta o relatie de lunga durata cu persoanele din jurul tau.

Repetăm: în business networking calitatea este mai importanta decat cantitatea.

Chiar daca persoanele pe care le intalnesti in cadrul unui eveniment de networking nu devin clientii tai, este foarte posibil ca pe baza unei legaturi care se formeaza in timp, sa te recomande si sa iti trimita numerosi clienti.

Vei descoperi ca networking-ul va incepe sa iti aduca mai multe contacte, prieteni, recomandari si oportunitati !

1.Nu revii cu un follow up

Daca ai avut parte de o conversatie interesanta si productiva, revino catre partenerul de discutie pentru a ii reaminti discutia si a propune o colaborare viitoare. Profita de contactele preluate intr-o sesiune de networking pentru a incheia parteneriate benefice.

2. USP neclar

USP se refera la „unique selling proposition” (propunere unica de vanzari) si se refera la a-ti prezenta business-ul intr-un mod unic si clar, usor de retinut. Formula simpla pentru USP ar putea fi: “Lucrez cu (domeniul tinta/ publicul tinta] pentru a ajuta sa (beneficiu].”

3. Confuzi networkingul cu “cold calling”

Networking-ul inseamna sa construiesti premiza unei relatii viitoare cu un antreprenor implicat, care iti impartaseste valorile. Nu confunda networking cu atragerea unor noi parteneri si cold calling. Nu e momentul sa insisti cu un pitch perfect de vanzari.

4. Nu oferi un răspuns rapid

Trateaza orice persoana cu care faci networking ca pe cel mai bun client al tau. Ofera follow-up a doua zi dupa intalnire, discuta in continuare prin e-mail sau mesaje si fii rapid in raspunsuri, altfel vei pierde oportunitati de afaceri importante.

5. Abuzezi de relaţia creată

Nu incerca sa fii presant in demararea unei colaborari de afaceri cu un antreprenor pe care l-ai reperat la un eveniment de networking. Fii atent la etapele crearii si dezvoltarii unei relatii inainte de a prezenta un plan de business sau o idee de afaceri.

Nu uita şi de NETWORK MARKETING?

Network marketing-ul, cunoscut si ca marketing in echipa, este un model de business care se bazeaza pe utilizarea personala si recomandarea directa a produselor sau serviciilor unei companii.